Eerste elektrische Renault D Wide Z.E. voor bouwtransport

Eerste elektrische Renault D Wide Z.E. voor bouwtransport

Na de lancering van een compleet gamma elektrische trucks voor de distributiesector, zet Renault Trucks zijn overgang naar emissieloos transport voort met de productie van zijn eerste elektrische truck voor de bevoorrading van bouwterreinen. De Noblet Groep, die zich inzet voor een rigoureuze overgang op energiegebied, zal de eerste D Wide Z.E., uitgerust met een kipper en kraan, in ontvangst nemen.

Renault Trucks en de Noblet Groep zetten een belangrijke stap in de richting van emissieloos transport tijdens het gebruik. De vrachtwagenfabrikant levert een 26 ton zware D Wide Z.E. 6×2 met gestuurde achteras, kipper en kraan aan de verhuurspecialist. Dit volledig elektrische voertuig is uitgerust met een pakket van vier 66 kWh batterijen.

Geluidshinder en luchtvervuiling verlagen

Dankzij zijn lage geluidsniveau en de afwezigheid van uitlaatgassen is de Renault Trucks D Wide Z.E. perfect geschikt voor de bevoorrading van bouwterreinen, met name in stedelijke en randstedelijke omgevingen.

Op bouwterreinen zullen de kranen en kiepwagens, waarvoor de motor moet blijven draaien, voortaan zonder CO2-uitstoot of lawaai kunnen werken. Het comfort van de werknemers en de levenskwaliteit van de omwonenden zullen hierdoor aanzienlijk worden verbeterd. Het gebruik van elektrische heftrucks op de bouwplaats maakt ook een einde aan een van de problemen bij gebruik buiten de openbare weg, namelijk het opstuiven van stof, zonder dat er een verticaal uitlaatsysteem geïnstalleerd hoeft te worden.

Vraag naar duurzaam transport

Voor de bevoorrading van bouwterreinen beantwoorden deze voertuigen van het Renault Trucks Z.E.-gamma aan de milieuvereisten van stedelijke gebieden met beperkt verkeer. Het is precies deze “nul-uitstoot tijdens het gebruik” die Noblet, een bedrijf dat machines en werfvoertuigen met chauffeur verhuurt, wil bereiken. Het ziet nu al comparatieve voordelen: “Sommige klanten in bepaalde steden in de Parijse regio, voor specifieke werven, zijn bereid meer te betalen voor materieel dat grotendeels koolstofvrij en vooral stil is. Bovendien profiteren we in Frankrijk van een extra afschrijving die iets meer dan 10% van de aankoopprijs vertegenwoordigt,” legt Laurent Galle, CEO van Noblet, uit.

Ideaal voor stedelijk en randstedelijk gebruik

De Noblet Group koos voor een D Wide Z.E. uitgerust met vier 66 kWh batterijpakketten, die in minder dan 10 uur kunnen worden opgeladen aan een 22 kW stopcontact en in minder dan 2 uur met een snellader (150 kW).

Het voertuig, dat in de regio Groot-Parijs zal worden gebruikt, kan gemakkelijk worden opgeladen in de buurt van de operationele locaties of bij een paar stations in Parijs die geschikt zijn voor industriële voertuigen. Een gedeeltelijke oplading van één uur (22 kW) levert bijvoorbeeld 15 tot 20 km extra op, waardoor elektriciteit de ideale technologie is voor gebruik in de stad.

Over de Noblet Groep

Noblet heeft 45 jaar ervaring in de verhuur van bouwmachines en -vrachtwagens. In de loop der jaren heeft de groep zich gevestigd als een toonaangevende dienstverlener voor openbare werken, bouw- en groenvoorzieningsbedrijven. Het onderscheidt zich in het bijzonder door zijn oprechte en allesomvattende milieuaanpak.

Meer weten over elektrische Renault-trucks?

Neem contact op met uw Harbers Trucks-vestiging.

Neem contact met ons op »

  • Eerste elektrische Renault D Wide Z.E. voor bouwtransport

Nieuws