Renault Master chassis en platform cabine

Een bedrijfswagen voor elke klus!

De Renault Master van Renault Trucks is met zijn maximaal toegelaten massa van 2,8 tot 4,5 ton, een laadvolume tot 22 m3, een laadvermogen tot maar liefst 2.495 kg een alleskunner. De motoren van 110 tot 170 pk en de specifieke uitrustingspakketten zorgen ervoor dat de bedrijfswagen inzetbaar is in diverse sectoren. Er is keuze uit een vijftal ‘branchespecifieke pakketten’ (bouw, pakket- en koeriersdienst, geconditioneerd transport, bodybuilder en personenvervoer) met een branchespecifieke uitrusting op maat en voorzieningen die de opbouw van de carrosserie vereenvoudigen. Het pakket voor de bouw biedt opties zoals een bodembescherming onder het chassis en een toerentalregeling voor uitrustingen aangesloten op de PTO zoals een kipper of kraan.

Neem contact met ons op »

 

Krachtige motor

De Renault Master is uitgerust met een krachtig Euro 6-motor met vermogens van 110 tot 170 pk. Hij beschikt ook over de bi-turbotechnologie die een lagedrukturbo en een hogedrukturbo serieel of parallel laat werken om meer koppel te leveren bij lage toerentallen (380 Nm van 1.500 tot 3.000 t/min bij de 165 en 170 pk-uitvoeringen).

MOTORUITVOERINGEN

Cilinder-inhoud Emissie-norm Turbo Vermogen (pk) Maximum vermogen (kW) Maximum koppel (Nm)
dCi 2.3 EURO 6
(Light Duty)
Turbo 110 81 290
130 96 320
Twin-turbo 145 107 360
170 125 380
EURO VI
(Heavy Duty)
Twin-turbo 130 96 330
145 107 360
165 120 380

 

Euro 6 emissienorm

Als antwoord op de Euro 6 emissienorm maakt Renault Trucks gebruik van het SCR-systeem (Selective Catalytic Reduction). Een technologie die Renault Trucks al sinds 2009 op alle zware bedrijfswagens gebruikt. Het SRC-systeem maakt gebruikt van Adblue® en door deze injectie in de uitlaatgassen zorgt de katalysator ervoor dat de vervuilende uitstoot aanzienlijk wordt teruggedrongen. Het Adblue®-reservoir van de Renault Master heeft een inhoud van 22 liter en een actieradius tot 12.000 kilometer. Om verwarring bij het tanken te voorkomen, bevindt dit reservoir zich aan de andere kant dan die van de dieseltank.

Eco Mode- & Stop&Start-systeem

Om het brandstofverbruik en de CO2-emissies verder terug te dringen en de prestaties van de Master te verbeteren, is de Renault Master uitgerust met het Eco Mode-systeem, dat het motorkoppel reduceert om het brandstofverbruik te beperken, en het Stop&Start-systeem dat de motor automatisch afzet wanneer het voertuig stopt voor een verkeerslicht. Tot slot is de Renault Master uitgerust met het Driver Assist-systeem, dat het ideale schakelmoment aangeeft.

Hoog nuttig laadvermogen

Met zijn maximaal toegelaten massa van 2,8 tot 4,5 ton, en specifieke uitrustingspakketten is de Master veelzijdig. Het Masterprogramma heeft een dubbele homologatie (Euro 6 Light Duty en Euro VI Heavy Duty), zodat ze ook geschikt zijn voor zware carrosserieopbouw zoals bijvoorbeeld een hoogwerker. Ook levert Renault Trucks complete carrosserieën af fabriek zoals een open- of gesloten laadbak of een kipper.

RENAULT MASTER CHASSIS EN PLATFORM CABINE

DISTRIBUTIE – EURO 6

Motor

DCI 2.3 EURO 6: 110 / 130 / 145 / 165 / 170 pk

GVW

3,5 – 4,5 t

CGW

6 – 7,5 t

TYPE

Chassis-cabine / Platform-cabine Cabine Enkel / Dubbel

Geschikt voor iedere opbouw

De Renault Master beschikt over onder andere een demontabele stootbalk en een tweede accu voor extra verbruikers. Door de verschillende wielbasisvarianten en mogelijkheden van een PTO is het chassis geschikt voor een brede range van opbouwvarianten en opbouwlengtes.

  • Uitgebreid aanbod aan opbouwlengten van 2434 tot 4926 mm, afhankelijk van het type opbouw
  • Modulaire chassis layout voor maximale kwaliteit en opbouwgemak
  • Demontabele stootbalk achterzijde voor een eenvoudigere opbouw
  • Trekhaak geschikt voor het trekken van een middenas aanhangwagen tot 3,5t

master_chassis_photo3

Veiligheid

De Renault Master heeft tal van vernieuwende rijhulpsystemen gebouwd. Naast de asferische buitenspiegels, waardoor u maximaal zicht heeft, is in de zonneklep van de bijrijder een ‘wide view’ dodehoekspiegel gemonteerd. Dit maakt het mogelijk om in de stad en op kruispunten beter te anticiperen op gevaarlijke situaties. Andere preventieve voorzieningen zijn bochtverlichting en parkeersensoren. Het ESP is uitgebreid met drie onmisbare functies voor dagelijks gebruik. Met Extended Grip houdt u de controle, ook op een rulle of gladde ondergrond. Hill-start Assist helpt bij het (weg)rijden op een helling, ook als u zwaarbeladen bent. Het Trailer Swing Control systeem voor de aanhanger detecteert en corrigeert slingeren van de aanhanger.

Aangename ritten

Optimaal zicht, ergonomische bediening en een verstelbare stoel en stuurwiel: de cabine van de Master is een volwaardige werkruimte. De verbeterde airco en geluiddemping maken uw ritten aangenaam en ontspannend. En met de draaibare schrijftafel en talrijke toegankelijke opbergruimten heeft u uw kantoor altijd bij u.

Uw verkopers

Uw contactpersonen voor de verkoop van Renault bedrijfswagens zijn:

Harbers Trucks Barneveld en Veenendaal

Rowin Collette
T 06-10744122
E collette@harberstrucks.nl

Harbers Trucks Harderwijk

Gert Liefting
T 06-55112165
E liefting@harberstrucks.nl

Harbers Trucks Apeldoorn en Duiven

Erik Creemers
T 06-53410616
E creemers@harberstrucks.nl

 

Download de brochure »

 

Configurator »