REx is een onderzoek dat in opdracht van Renault in heel Europa op dezelfde wijze wordt uitgevoerd. Sinds januari 2015 onderzoekt Renault hiermee de loyaliteit en tevredenheid van haar klanten over de organisatie.
Renault Trucks-dealers Van Dijk Groep en Harbers Trucks behaalden 87 punten en winnen hiermee overall het klanttevredenheidsonderzoek.
Het doel van REx is de kwaliteit van de dienstverlening aan klanten te verbeteren. Een klant die een werkplaats heeft bezocht of een nieuwe bedrijfswagen geleverd heeft gekregen, wordt direct in het navolgende kwartaal gebeld. Het onderzoek wordt als telefonisch interview in opdracht van Renault Trucks uitgevoerd door Kantar TNS in Amsterdam. In 2017 zijn 668 interviews afgenomen.
Dienstverlening continu optimaliseren
Tineke van Lier, REx verantwoordelijke bij Renault Trucks Nederland, vertelt: “Het is een waardevol onderzoek waarmee onze dealerorganisatie inzichten verkrijgt in hun service en dienstverlening aan hun klanten. Door dit continu te monitoren, geeft dit handvaten om de dienstverlening te blijven optimaliseren. Indien een klant een aanmerking heeft, ontvangt de dealer een e-mail waardoor snel contact kan worden gezocht.”
Dealers kunnen inloggen op een eigen portal en daar real time data bijhouden van het onderzoek. Dit maakt het een goed hulpmiddel om de kwaliteit en de dienstverlening van het dealerbedrijf verder te verbeteren.
Foto v.l.n.r.: Willard Beekman (Harbers Groep), Erland Morelissen (Renault Trucks Nederland) en George Seitzinger (Van Dijk Groep)